Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Anja, Jaap, Jildert en Afke

Blijf op de hoogte en volg Anja

20 April 2013 | Australië, Alice Springs

Op dit moment zitten we in het centrum van Australie, in Alice Springs. Geweldig.
Op zaterdag 13 april zijn we vertrokken vanuit Telowie op weg naar onze eerste overnachting in Leigh Creek. Onderweg natuurlijk wel de nodige stops. Lunch in Hawker, historische nederzetting van de Gahn railway in Beltana.
De volgende dag Talc Alf bezocht (zoek op internet) wat een hartelijke man. Hierna doorgereisd naart William Creek. Soms moet je echt even slikken wanneer je ziet wat voor accomodatie je krijgt (foto's volgen....echt) en stinkend water, het leek wel of we ons met rioolwater moesten douchen en zo vies. Maar hebben het er toch erg leuk gehad. Omdat we s'nachts nogal wat regen hebben gehad, konden we onze tour naar Lake Eyre niet maken. Hebben overigens dingo's gezien, wat ook weer heel bijzonder was.
16 april kwamen we aan in Oodnadatta, waar de Pink roadhouse staat. We hadden er natuurlijk wel al veel over gehoord en gelezen, maar wanneer je er dan echt staat is wel heel bijzonder. Hier zaten de bomen vol Galah's, dit zijn een soort pagegaaitjes. Echt je raakt hier niet uitgekeken.
En dan.....op 17 april naar de Painted Desert, wat prachtig, het woord zegt het al. Het leek net of we in een schilderij stonden, we werden hier stil van.
Nu zitten we dus in het centrum van Australie wat ook al weer bijzonder mooi is. Mensen wat een belevenis, wat een prachtig land.
Nog even een update, we slapen niet in Marla en zijn dus met alles een dag eerder.
Morgen vertrekken we naar Yulara waar vandaan we de Uluru en de Olga's bezoeken.
Jullie weten nu weer even wat meer en weten nu zeker dat we niet op de Veluwe zitten.
Heel veel liefs van ons hier vieren, pas op elkaar dan doen wij dat hier ook.

• 23 April 2013 - 14:50

Martin:

Hallo luitjes,

Tjonge ik dit lees dan hebben jullie het wel weer naar de zin. We zijn zuiver al een beetje jaloers :)

groetjes

Martin

• 24 April 2013 - 09:32

Heit- Huisina.:

nou wat een geweldige reis.
    ja en alle papagaaitjes die jullie daar zien en de mooie natuur, dat is toch wel een hele herrinering,
    nou geniet er nog maar volop van de mooie dingen in australiè,
    en de groetjes aan jildert en afke, gezellig zo met z`n vieren op te trekken,
    de groetjes en bedankt voor de mooie kaarten,
    veel liefs van heit en huisina

• 25 April 2013 - 11:26

Joke:

Heerlijk zoals jullie genieten....jammer dat we het niet konden volgen, en ja dan ga je er toch iets van denken hahaha
    Jullie laatste vakantieweek alweer, wat gaat het allemaal supersnel....maak er nog een geweldige week van!

Groetjes aan iedereen
    Joke

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Australia 2013

Moest nog even de site bijwerken

30 April 2013

Alice Springs

11 April 2013

Laatste update Telowie
Anja

Woensdag 2 december vertrekken wij samen met Jan en Henny om 19:15 vanaf schiphol naar Londen. Vandaar om 22:30 begint de lange rit van 21,40 uren via Singapore naar Melbourne Australia. Vandaar is het nog een korte binnenlandse vlucht naar Adelaide South Australia waar Jildert en Afke ons staan op te wachten voor een heerlijke vakantie. Nu eerst de koffer nog pakken.

Actief sinds 23 Nov. 2009