Kerst - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

29 December 2016 | Nederland, Amsterdam

Samen met Afke naar Telowie gereden, mijn zo'n
1e zelf gereden 100 km in Australië alweer. Het is als fietsen, dat verleer je niet.
Heerlijk, de geur van Australië, wie er geweest is kan dat vast beamen.
Op 22 december onze inkopen gedaan in Port Pirie voor onze vertrek across the Nullarbor.

Australië, dan denk ik aan mijn familie daar, het rode land van de kangaroo's en de roadtrains. Alhoewel er meer kangaroo's dan mensen leven, is daar weinig van te merken.

Onze eerste stop is in Ceduna, een prachtig plekje op de camping met uitzicht op zee.
Op 23 december een dagje Streacky Bay, met mooie stranden en heerlijk warm zee water. Ook Smokey Bay nog even aangedaan.
Bij terugkomst op de camping treffen we een ware ravage aan. Er is een grote windhoos over de camping getrokken en heeft onze campeerplek finaal over de kop gewaaid. Verschrikkelijk wat een chaos. Alles opgeruimd en schoon gemaakt en de vakantie draad weer opgepakt. Geen stroom meer en dus gezellig donker op de camping. We stonden trouwens op nr 13.....

Op zaterdag 24 december zijn we doorgereden naar Eucla, voor twee overnachtingen tijdens de kerst op een camping met ocean view. Helaas was het weer omgeslagen en was er weinig uitzicht over de oceaan. Onze kerstlunch hebben we dan ook in de overdekte camping keuken genuttigd, maar Jildert had er iets lekkers van gemaakt.
En het bleef maar regenen, verschrikkelijk wat een weer. Alles nat opgepakt en weer verder across the Nullarbor.

Omdat alles nat is, hebben we besloten om een nacht in een cabin te overnachten op de Fraser Range zo'n 100 km voor Norseman. Een prachtige omgeving op de voormalige schapenfarm.
Ons vervolg ging richting Esperance waar we een nacht aan de Zuidelijke oceaan hebben gestaan. Storm en regen en koud was het daar, de campertrailer moest extra vastgezet worden. Wat een extreem weer in Australië.

Vandaag is het 29 december en hebben al een heerlijke nacht geslapen in een nu zonnig Kalgoorlie, waar we een paar dagen blijven voor oud en nieuw. Misschien gaan we richting Perth, maar dat bekijken we later.
Voor nu laat ik het hierbij en wensen iedereen een gezellige jaarwisseling. Foto's volgen

• 30 December 2016 - 20:09

Gerda Van Der Veen :

Jim ek een fantastische en hiel bysûndere jierwisseling Down Under!!

Groetsjes van ús 4-en!!

• 01 Januari 2017 - 13:35

Huisina:

wat een prachtig ver slag we kunnen weer mee genieten liefs en een goed 2017
    groetjes van ons drieèn

Anja

Woensdag 2 december vertrekken wij samen met Jan en Henny om 19:15 vanaf schiphol naar Londen. Vandaar om 22:30 begint de lange rit van 21,40 uren via Singapore naar Melbourne Australia. Vandaar is het nog een korte binnenlandse vlucht naar Adelaide South Australia waar Jildert en Afke ons staan op te wachten voor een heerlijke vakantie. Nu eerst de koffer nog pakken.

Actief sinds 23 Nov. 2009