Maandag 21 december - Reisverslag uit Salisbury, Australië van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu Maandag 21 december - Reisverslag uit Salisbury, Australië van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu

Maandag 21 december

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

21 December 2009 | Australië, Salisbury

Na het vorige verslag, willen we jullie toch ook de uitgebreide versie nog even toesturen.
Op maandag 14 december, zijn we via de prachtige Claire Valley naar Telowie gereden. Nog even wat boodschappen bij Woolworth in Port Pirie gedaan en daarna snel naar de Rainbowranch.
Alhoewel het alweer 2 1/2 jaar geleden is dat we hier waren, voelt het of het maar een paar dagen is. Nu zijn alleen de anderen er helaas niet bij, die zitten in Nederland in de vrieskou.
De Rainbowranch is het prachtige buitenhuis van Jildert en Afke midden in de natuur van South Australia. We vinden het dan ook geweldig dat hier gebruik van te mogen maken. Je vindt hier vogels die je normaal bij ons alleen in een voliere ziet zoals papegaaien of kakatoos.
Het was bij aankomst al lekker warm, dus moest er eerst maar een koude kletser genuttigd worden op het heerlijke terras. Van de vorige keer wisten we dat er onder de tafels en stoelen gecontroleerd moest worden op de Redback Spider" dit is 1 van de meest dodelijke spinnen ter wereld". Na 1 beet moet je zorgen binnen een uur tegengif toegediend te krijgen, anders overleef je het in de meeste gevallen niet. Zolang ze niet gestoord worden, doen ze niets.
En ja dus, er zat een nest onder een stoel en nog 1 onder de tafel. Zo'n klein beestje en toch zo gevaarlijk. Helaas voor de diertjes was dit dus einde verhaal.(maar we hebben nog wel snel een foto gemaakt).
Tegen de avond nog naar de 1 mile Jetty geweest, dit is de langste houten pier in Australia waar in vroeger dagen de grote zeeschepen aanlegden voor de aan en afvoer van hun handelswaar en het vervoeren van passagiers.
Erg jammer dat het zo warm was, boven de 40 graden, de wind voelde als een grote fohn op de hoogste stand en ik kan je zeggen, dat is HEET. Maar we zullen niet klagen, we wilden zelf kerst vieren in Australia. Toch erg maf hoor, loop je in je korte broek en hoor je kerstmuziek uit de speakers komen of in de auto alleen maar kerstmuziek.
Woensdag dan toch maar naar de kust gereisd in de hoop op wat frissen lucht. We mochten immers van een zakenrelatie van Jildert gebruik maken van haar buitenhuis in Edithburgh York Peninsula. Via geweldig mooie wijngebieden waar Australia ook rijk aan is, langs mooie zoutmeren, rijdt je zo het gebied van de graanvelden en enorme schapenfokkerijen binnen. Het huis hadden we al geschreven was prachtig met uitzicht op zee (alweer). Het is gewoon een schitterend land. We hebben dan ook vele kilometers afgelegd en oh ja dan moet er ook nog wel eens getankt worden. Wij met onze zuinige nuchterheid natuurlijk denken dat je het goedkoopste tankstation kunt afwachten. Kom je uiteindelijk in een kustplaatsje Balgowan, zien we gelukkig een tankstation en wat denk je, uitverkocht. No mait next week. Shit!!. Maar zo'n 16 kilometer verderop was gelukkig toch in Maitland feul te koop. Die zuinigheid kun je je hier echt niet veroorloven.

Tijdens een lange strandwandelin prachtige pelikanen gezien, die zijn hier vrij veel. Sta je tot je knieen in een heerlijk warme zee gewoon naar een groep spelende dolfijnen te kijken, dat is heel bijzonder en krijg je gewoon een blij gevoel van.

Nu zijn we eerst weer een tijdje in Salisbury en genieten van de bijzondere gastvrijheid van Jildert en Afke.
De meeste kerstinkopen zijn gedaan en morgen lekker naar het strand. Het is hier momenteel zo'n 32 graden en zeer aangenaam dus.

We hebben natuurlijk genoten van de prachtige winterse taferelen die op onze site zijn gezet en hopen voor jullie dit keer op een witte kerst.

Heel veel liefs aan iedereen van ons uit een geweldig Australia.

• 21 December 2009 - 12:43

Pakhuis:

ja geldig is dat daar die natuur, en wij hier maar opgesloten zitten in huis vanwege de slechte wegen, allen het paatje voor begaanbaar zelf de wijkzorg heeft hier bij mij voor de deur al 2 keer vast gezeten, en de thuishulp komt steeds lopend dus heit ik en bauke bellen maar wat met elkaar maar beleven niet veel, wand het blijft wit wit wit,
    maar ach wel een mooi gezicht hoor, we hopen dat jullie nog volop genieten van alles daar en met jildert en afke en de kids mooie kerstdagen hebben,
    gr en een dikke tût van ons uit frieslân

• 21 December 2009 - 13:20

JohFroSi:

Hey luitjes,

Ik heb nog aan jullie gedacht en aan de 'redback spider' toen jullie lieten weten naar Telowie te vertrekken. Vorige keer was Jildert ons te snel af om een foto te kunnen maken, maar hij staat er nu dus mooi op ;) Geweldig!!
    Fijn dat jullie je nog steeds zo goed vermaken en kunnen genieten van dat prachtige land. We wachten weer met smart op het volgende verslag en de foto's niet te vergeten!!;)
    We houden contact:P

Liefs & dikke tút,
    Johan, Froukje & Simba

• 21 December 2009 - 19:32

Eljaba:

Hey menschen!
    heb het allemaal even opgezocht maar dat is ook een mooi end rijden niet?
    En dan te bedenken dat jullie nooit naar frankrijk ofzo wilden vanwege de afstanden.
    (een paar duizend km vliegen naar australie en dan ook nog rijden...)
    hey geniet er maar van zolang het nog duurt want het word een harde klap terug naar de werkelijkheid!! gna gna

Groetjes uit ons, net als ieder ander hier, ingesneeuwde holletje

• 21 December 2009 - 21:27

Svtvs:

wat voor commentaar verwachten jullie van ons,dat wij in korte broek op de hoek onder een lantaren let it snow let it snow let it snow hebben staan zingen,we kregen de kans niet het was er al,maar al met al hebben jullie het daar geweldig en je ziet maar weer dat goedkoop meestal op duurkoop uitkomt dus de nuchtere zuinigheid aan de kant en genieten nu kan het nog tot horens by the way its snowing again

• 22 December 2009 - 08:47

Johan EnSietske:

Zo zo, wat een verhaal, wel een leuk verhaal en als ik dan hoor dat Frankrijk altijd te ver rijden was, dus dan maar lekker in nederland op vakantie, super!!! maar wederom weer erg mooie foto's, we krijgen zo wel een mooie indruk van het land Down Under, en de tijd vliegt want jullie zijn al weer 3 weken onderweg! geniet van de kerstdagen op deze speciale manier! wel een leuk fleurig boompje, maar let it snow let it snow!! helaas hoe harder ze dat bij jullie zingen hoe harder het hier gaat sneeuwen!

liefs Johan en Sietske

• 22 December 2009 - 11:38

Johfrosi:

staat onze gebouwde motorfiets er ook nog????????

• 23 December 2009 - 07:26

J&T Te J:

G'day mates,

We wish you all a merry christmas and a happy new year,enjoy your stay and be careful from a snowy Joure

• 23 December 2009 - 18:03

Ida :

Hallo buurtjes,
    via via hoorde ik dat we jullie belevenissen kunnen volgen op waar ben je.nu. Dat heb ik dus opgezocht en tot mijn verrassing zijn jullie daar met Jan en Hennie!! Ik blijf jullie de komende weken volgen en wens jullie allemaal prettige kerstdagen en een gezond en gelukkig 2010. Lijkt me een hele bijzondere ervaring, kerst/ oud en nieuw in de zomer vieren!!
    Ik hoor/lees wel hoe jullie het ervaren hebben. Veel plezier.

• 23 December 2009 - 20:50

Gerda:

Wij wensen jullie en je familie een hele gezellige en bijzondere kerst in Australie!

Groetjes ut de Jouwer!

Gerry, Gerda en Menno

• 24 December 2009 - 19:14

Bernard En Ymka:

Hello daar down under.
    Hier eindelijk dan een message van ons.
    Zoals jullie al van velen hebben kunnen lezen is het hier echt winter.
    je moet blij wezen Jaap dat je daar zit ,ipv hier met je postkar door de sneeuw te ploeteren.
    Prachtig om te lezen dat jullie je prima vermaken.
    Inderdaad vreemd om in de korte broek rond de kerstboom te zitten.
    Nou vanaf hier een hele prettige kerst en Anja: Goed smarre hjer!!
    Dikke tut en tot later.

• 24 December 2009 - 19:57

Dries En Afke:

Hello you people Down Under
    Wij wensen jullie daar in het warme Australië:
    Merry Christmas and a
    Happy New Year,

Noflike Krystdagen en een Lokkich 2010.

Nog veel vakantieplezier toegewenst, en zo te zien lukt dat wel aardig.

Groetjes,
    Dries en Afke.

• 25 December 2009 - 00:57

Pakhuis:

nou jullie zitten waarschijnlijk al aan een bak koffie en is het eerste kerstdag bij jullie al begonnen, ik duik hier nu zo m,n bed in en heb even wat leuke programa,s bekeken op t.v voor de kerstnacht, en als wij er uit komen en morgen middag kerstvieren hebben jullie de 1ste kertsdag er al opzitten raar hoor dat tijds verschil,maar wel grappig nou hele fijne kerstdagen toegewenst en alle goede momenten voor 2010
    liefs en een dikke tût van pakhuis joure