Zaterdag 12 december - Reisverslag uit Salisbury, Australië van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu Zaterdag 12 december - Reisverslag uit Salisbury, Australië van Anja Deijnum - WaarBenJij.nu

Zaterdag 12 december

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

12 December 2009 | Australië, Salisbury

Lieve familie, vrienden, collega's in Nederland.
Na een verblijf van 4 dagen in Victor Harbor, willen we jullie weer even laten meegenieten van onze heerlijke vakantie.
We zijn afgelopen dinsdag vanuit Salisbury vertrokken richting de kust waar we een cabin hadden gehuurd. Hoe dichter we de kust naderden hoe enthousiaster we werden. Wat een geweldige natuur heeft dit land. Op de foto's zie je wel wat we bedoelen. Daar aangekomen snel inschecken en er op uit. We zaten vlak bij Granite Island wat via een pier (jetty) is te bereiken. Onder de pier leven de Leafy Seadragons, dit zijn zeepaardjes. Kijk maar even op google hoe deze er uit zien. Op het eiland zelf kun je heerlijk rondwandelen en genieten van de omgeving. Aan de achterkant van het eiland hebben we staan genieten van de geweldige krachten van het water wat op de rotsen beukt en maar proberen om de mooiste golven op de gevoelige plaat te krijgen.
We hebben later een lekkere maaltijd genuttigd in een pizza restaurant in het dorp en zijn onze cabin gaan opzoeken. Voor ons gevoel was het meer een veredeld bushok ha ha. Maar we hoefden er alleen maar te slapen en hadden uitzicht op de grote oceaan.
We hebben in deze dagen veel gewandeld omdat je dan het meeste ziet. Zo hebben we De Bluff beklommen waar we nog dagen kramp van in de kuiten hadden.
De ferry waarmee je naar Kangaroo Island kunt varen, was net vertrokken toen wij in Cape Jervis aankwamen, dus hebben we maar weer foto's gemaakt van de geweldige vieuws. Je hebt het idee dat je alles op foto moet vastleggen.
Op weg terug naar Victor Harbor zijn we door het Deep Creek Conservation Park gereden waar we enkele kangaroo's hebben gespot. Heel bijzonder om deze mooie dieren van zo dichtbij te zien.
Via Goolwa nog een wandeling gemaakt in Currency Creek om daarna heerlijk te gaan eten en een terrasje te pakken.
Het weer is hier beslist niet slecht, zo tussen de 21 en 25 graden. Aankomend weekend zullen de temperaturen omhoog gaan.
We vertrekken zondag richting Telowie, waar vandaan we reizen naar Edithburgh in de Yorke Peninsula. Hier mogen we gebruik maken van een huis van een zakenrelatie van Jildert, wat we natuurlijk geweldig vinden. We denken dat ook hier weer voldoende voor ons te zien en te doen is. Wanneer we precies terug komen weten we nog niet, maar we zijn in ieder geval voor de kerst weer terug.
Groeten van down under.

• 12 December 2009 - 10:10

Svts:

Hey aussies,

Wat leuk een pier met zeepaardjes die eronder zwemmen,hebben wij eigenlijk ook bij het nannewyd alleen heetten de zeepaardjes daar paling,wij hopen dat het gelukt is om de golven op de gevoelige plaat vast te leggen temeer daar gevoelig en vocht niet echt samengaan komt vast goed.Triest hoor in een bushokje slapen met zicht op de oceaan,hebben wij ook en dan heet de oceaan een grote regenplas,maar genoeg geouwehoer hierover,jullie hebben het geweldig en wij hopen dat jullie nog veel bijzondere dingen mogen meemaken zodat jullie veel te schrijven hebben voor de achterblijvers.Hier zijn we druk met kerst het weer lijkt er nog niet op heel zonnig maar we doen er zelf wel wat aan door de boom alvast op te tuigen,maar de vorst is in aantocht dit weekend,jullie alvast een fijne reis morgen en genieten groeten uit zonnig Joure

• 12 December 2009 - 22:57

Pakhuis:

hallo zo wat moet dat allemaal prachig zijn als je daar zo de oceaan ziet, ja dan zal het slapen wat afzien zijn maar jullie genieten er wel volop van en als jullie weer vertrekken geniet ook maar weer van deze trip,
    wij hebben de kerstboom staan en zitten al vast alle kaarten te schrijven, ja moet ook allemaal bij gehouden worden, nou geniet ze en een dikke tût van ons uit joure pakhuis

• 13 December 2009 - 10:14

JohFroSi:

We waren al op zoek geweest naar de foto's, maar daar zijn ze dan,..
    Wauw! Mooi die oceaan, en die cabin valt toch op de foto best wel mee!?
    Ziet er geweldig uit allemaal, volgende keer moeten wij dan ook toch maar weer mee :(
    Veel plezier en niet te bruin worden hoor!!

Liefs,
    JohFroSiBa

• 13 December 2009 - 20:05

Johanensietske:

hey mates,

mooi hoor, de foto's en de verhalen, we zijn helemaal jaloers!!! tja als je kunt kiezen tussen een kerstboom optuigen of een strandwandeling langs de oceaan aan de andere kant van de wereld, dan wist ik het wel!!!

jullie genieten er overduidelijk van, en dat moet ook!!!!

heel veel liefs Johan en Sietske

• 23 December 2009 - 18:10

Maarten Van Jiske:

Eigenlijk even een verhaal voor onze koffie vriend van A:S.Jan we missen je. Morgen de laatste dan van het jaar op het werk. Misschien dat je een bakkie kan doen nog? De container is inmiddels vrij... Wel genieten daar he!
    Voorzichtig en tot strakkies..! groeten Maarten en de monnen!